Znaleziono 12 wyników

autor: Scorpimen
22 lip 2009 12:24
Forum: Identyfikacja i inne pytania
Temat: Bambus z lidl'a
Odpowiedzi: 4
Odsłony: 2725

Re: Bambus z lidl'a

W sumie bardzo podobny, poczekam aż wyjdą jakieś nowe pędy to może potem powiem coś więcej. Bo w rozpoznawaniu to jestem zielony. ---- Macie jakies fotki tego gatunku w zbliżeniu bo znajduje same takie ogólne. --- znalazłem w necie tego bambo po opakowaniu producenta i na stronie jest takie info htt...
autor: Scorpimen
22 lip 2009 11:46
Forum: Identyfikacja i inne pytania
Temat: Bambus z lidl'a
Odpowiedzi: 4
Odsłony: 2725

Re: Bambus z lidl'a

Lucy bambo toto nie jest, widział ktoś te roślinki w lidlu ?

Bo to małe bardzo. Fotki z moim sprzetem raczej bedą nędzne.
autor: Scorpimen
22 lip 2009 10:40
Forum: Identyfikacja i inne pytania
Temat: Bambus z lidl'a
Odpowiedzi: 4
Odsłony: 2725

Bambus z lidl'a

Witam,

Czy ktoś orientuje się jakie bambusy sa sprzedawane w lidlu. Kupilem sobie jednego po 5,99 bo były kiedys po 17,99 chyba. Tylko nie maja one żadnej kartki anie niczego innego. Ciekawe czy to wogole jest bambus :P
autor: Scorpimen
07 sty 2008 23:08
Forum: Zima i mrozoodporność
Temat: Paskudna pogoda
Odpowiedzi: 23
Odsłony: 14837

Mroźne dni

Ja obsypałem moje bambuski tylko troche słomą i sie troche martwie o nie.
Jedynie Fargesia nitida ‘Great Wall’ zwineła liście.
Fargesia sp. ‘Rufa’ syn. F. murielae ‘Rufa’, F. rufa i Phyllostachys aoreosulcata f. aureocaulis nie pokazują po sobie że stoją na mrozie.
autor: Scorpimen
05 paź 2007 14:53
Forum: Szkodniki i choroby
Temat: dziwna choroba lisci
Odpowiedzi: 20
Odsłony: 15483

Naworzenie

Niewiem, może sie myle, bo mało sie znam. Ale ja mialem podobne obiawy jak sypnolem mojemu bambuskowi nawozem. Pomogło przesadzenie do ogrodu. I w ogrodzie sypnołem nawozem jeszcze raz i wtedy wiedzialem oco chodzi. Zmienilem ziemię i bambus żyje. Coprawda marnie ale zyje.
autor: Scorpimen
25 maja 2007 08:00
Forum: Szkodniki i choroby
Temat: Choroba liści [ żółkną ]
Odpowiedzi: 11
Odsłony: 15502

W sumie to sypnąłem niecałą garść tego nawozu.
A sztuczka z dużą ilością wody to raczej na inna okazje, bo teraz juz mija trochę czasu od nawożenia i sie chyba nawóz sam rozszedł po ziemi.
autor: Scorpimen
24 maja 2007 08:18
Forum: Szkodniki i choroby
Temat: Choroba liści [ żółkną ]
Odpowiedzi: 11
Odsłony: 15502

Witam ponownie! Wiem juz od czego bambo dostał takich objawów. Najprawdopodobniej po nawozie do trawników z wysoką zawartością azotu. Nie dalej jak tydzień temu sypnołem mu troszkę i teraz mam prawie martwego bambusa :(. Jednak 2 lodyżki i kozenie sa jeszcze zielone wiec nie tracę nadzieji. I mam py...
autor: Scorpimen
25 mar 2007 20:05
Forum: Szkodniki i choroby
Temat: Choroba liści [ żółkną ]
Odpowiedzi: 11
Odsłony: 15502

No w sumie zamierzam posadzić bambuska do gruntu, ale teraz sie wstrzymam jeszcze z 2 tygodnie. No i spryskam jeszcze czymś zapobiegawczo.

A jak nie pomoze to bede pisał :P

Dzienks
autor: Scorpimen
25 mar 2007 00:26
Forum: Szkodniki i choroby
Temat: Choroba liści [ żółkną ]
Odpowiedzi: 11
Odsłony: 15502

Choroba liści [ żółkną ]

Witam. Od paru tygodni męczę się choroba mojego bambuska. Problem w tym że nie mogę zdiagnozować co to włąściwie jest za choroba. Mianowicie zaczyna się od żółkniecia/ brązowienia najpierw samych końcówek liści a następnie całego liścia. Przy większych pędach liść wysycha i potem odpada. przy mniejs...
autor: Scorpimen
07 mar 2007 11:30
Forum: Uprawa w ogrodzie
Temat: Kiedy przesadzić do ogrodu ??
Odpowiedzi: 18
Odsłony: 12525

Kiedy przesadzić do ogrodu ??

Witam! Mój bambus wodny ma juz 1,5 roku. I tak obserwuje ostatnimi dniami pogodę i mam ochotę go przesadzic juz do ogrodu. Dodam ze te 1,5 roku bambus przebywał u mnie w pokoju. Tylko mam obawy czy oby nie za wczesnie, czy czekac do maja ?? jakie macie z tym doswiadczenia. Pozatem planuje kupić jaki...
autor: Scorpimen
06 mar 2006 14:53
Forum: Nasiona, kiełkowanie, siewki, rozsady.
Temat: Bambus wodny - czy trzeba go podpierać ?
Odpowiedzi: 3
Odsłony: 6873

dzieki

No ja trzymam mojego bambo pod taką swietlówką na biurko i moze dlatego troche zmarniał. Ale teraz jest więcej słońca i mam go na parapecie i jakby odzyskiwał witalność. Dzieki za pomoc bo to mój jedyny najcenniejszy bambusik :-) A jeśli chodzi o uprawe z nasion to mi sie to nawet podoba bo wiem co ...
autor: Scorpimen
05 mar 2006 19:16
Forum: Nasiona, kiełkowanie, siewki, rozsady.
Temat: Bambus wodny - czy trzeba go podpierać ?
Odpowiedzi: 3
Odsłony: 6873

Bambus wodny - czy trzeba go podpierać ?

kupiłem na allegro 50 nasion bambusa wodnego i wykiełkował mi 1. Nasionka miały dobre warunki ok 27 stopni i lekko wilgotna ziemia.W tej chwili bambus ma ok 14cm po 2 miesiącach. I zaczyna sie przechylać na bok. Moja obawa jest taka czy trzeba go czyms podeprzeć bo mam obawe czy sie nie złamie. I za...