Phyllostachys nigra w domu - pomyłka :)

Uprawa gatunków tropikalnych i innych nadających się do pomieszczeń.

Moderatorzy: Sobal, Gantz

pawelw
Wpisz jaki mamy teraz rok.: 2012

Phyllostachys nigra w domu - pomyłka :)

Post autor: pawelw » 05 paź 2012 15:25

Witam,

Od razu zaznaczę, że jestem totalnym amatorem i nie znam się na bambusach ;) 2 dni temu przyszła do mnie paczka z bambusem i jest to Phyllostachys nigra.
Obrazek
Obrazek
Nie muszę chyba nic mówić, że strasznie go wytrzepało w podróży. Postawiłem go na oknie do słońca i z tego co widzę postępuje proces schnięca żółknięcia i schnięcia liści. Liście schną od czubków, a żółkną od brzegów. Kolor zdrowych liści jest blado-zielony. Nie ma jeszcze katastrofy, ale pięknie i zdrowo to on też nie wygląda. Staram się go zraszać wodą kilka razy dziennie. Nie podlewam dużo. Tak tylko, żeby ziemia była wilgotna.
Z tego co czytałem to nie jest jakaś mega rewelacyjna odmiana do domu więc na wiosnę planuję mu przeprowadzkę do ogródka. Oczywiście jak roślinka do tej wiosny dożyje. Jeśli nie dorobę się własnego ogródka do tego czasu, to zrobię komuś niespodziankę.

Czemu pomyłka? No właśnie dlatego, że zastanawiałem się nad jakimś bambusem do domu, a zamówiłem przez przypadek innego... I tak już został ;)

Jak z małego i słabego bambusa zrobić dużego i silnego? Pozdrawiam i czekam na rady!

Krzysztof Magoń
Gajowy
Wpisz jaki mamy teraz rok.: 2011

Re: Phyllostachys nigra w domu - pomyłka :)

Post autor: Krzysztof Magoń » 12 paź 2012 19:29

Więc za czne od tego mam nigre w gruncie fakt powina być bardziej zielona niż u ciebie na zdjięciu
po pirwsze nigra jest bambusem strefy umiarkowanej i morze paść w pomieszczeniu przez zbyt suche powietrze i zbyt dużą ilość ciepła w stosunku do ilości światła w zimie
po drugie ta nigra jest duża jeżeli chcesz aby ci nie padła zmień doniczke na 2x a jeszce lepiej donice 6x większą bo jak mówi stare chinskie przysłowie