Projet naukowy- przyrost masy istotny HELP

Uprawa gatunków tropikalnych i innych nadających się do pomieszczeń.

Moderatorzy: Sobal, Gantz

Grimm
Wpisz jaki mamy teraz rok.: 0
Kontaktowanie:

Projet naukowy- przyrost masy istotny HELP

Post autor: Grimm » 21 kwie 2007 09:57

Witam forumowiczów.
Jestem uczniem L.O z zapałem do biologii, w związku z czym biorę udział w tegorocznej olimpiadzie biologicznej.
Od początku zainteresowany byłem bambusami i mam cichą nadzieję, że osoby tutaj mogą mi służyć swoim doświadczeniem. :) Na sam początek muszę się upewnić, że założenia projektu nie mają wad, i dobieram odpowiednie gatunki.
Przejdę do konkretnych pytań:

Planuję hodować w dwóch donicach bambusa rozmnożonego z tego samego osobnika. Muszą być one trzymane w pomieszczeniu, by łatwiej było zapanować nad warunkami.
Jedna roślina będzie próbą kontrolną, hodowaną w najlepszyhc warunkach glebowych, jakie mogę jej zapewnić.
Druga roślina będzie eksperymentem- w jej pożywce ograniczę do minimum zawartość azotu, opóźniając prawdopodobnie jej przyrost na grubość i wysokość.
Do dyspozycji mam około 1,5-2 miesięcy czasu na hodowlę. Oczywiście, zaczynam przed wakacjami, i będą one rosły przez miesiące letnie.
W tym czasie obserwuję ich wzrost i przyrost. Okazać się może, że roślina "uboga" będzie puszczać pędy nie mniej jędrne, ale za to mniej liczne.
Po upływie czasu przeznaczonego na uprawę zbiorę łodygi.

Kroki przeprowadzam dla obu roślin osobno.
1.Zważę ich masę "mokrą"
2.Wysuszę w mikrofali, aby pozbawić je wilgoci.
3.Zważę ponownie masę "suchą"
Tu zaczynają się różne warianty eksperymentu. Mój najlepszy pomysł:
4.Odważę identyczną masę łodygi i spalę ją, mierząc kaloryczność płomienia przez podgrzewanie wody.
5.Zważę masę popiołu, która będzie wyznacznikiem zawartości minerałów w łodydze. Spopielenie nie będzie całkowite przy małej temperaturze, ale na poje potrzeby wystarczy taka dokładność.