Małe sadzonki na balkonie - uschanie liści

Tematy związane z kwitnieniem, nasionami, kiełkowaniem/germinacją i opieką nad młodymi roślinami.

Moderatorzy: Sobal, Gantz

rogalic
Wpisz jaki mamy teraz rok.: 0

Małe sadzonki na balkonie - uschanie liści

Post autor: rogalic » 24 lip 2006 16:31

Witam!

Jestem początkujący w uprawie bambusów - proszę o wyrozumiałość w trakcie czytania opisu problemu...

Mam na balkonie małe sadzonki (poniżej 20 cm wysokości) bambusa mosso i "wodnego" z allegro wychodowane z nasion. Ciągle są one atakowane przez przędziorki - co jakiś czas spryskuję je chemią i to pomaga na jakiś czas.
Ostatnio zauważyłem, że młode liście, jak już urosną na sporą długość, to nie rozwijają się (zacychają w postaci rurki). Kiedy zaczynają z wierzchołka rosnąć nowe młode liście, mają problem z wydostaniem się z tej "rurki" z poprzedniego liścia - pojawiają się jakby pętelki gdzie łodyżka liścia rośnie do góry a koniec liścia (czubek) wrasta do wnętrza poprzedniego liścia.

Czy poradzicie mi coś na to? Może jest zbyt śline słońce (stoją od wschodu i tak do 12-13 mają intensywne nasłonecznienie)? Ziemię mają wilgotną...

Czekam na rady i dziekuję z góry za pomoc

Awatar użytkownika
Sobal
Site Admin
Wpisz jaki mamy teraz rok.: 0
Kontaktowanie:

Post autor: Sobal » 25 lip 2006 09:12

Zaobserwowałem podobne zasychanie na początku upałów gdy Ph. aureosulcata Spectabilis był niepodlewany przez około tydzień.

Na pewno jest to wynik braku wody.

Brak wody może być spowodowany:
- niedostatecznym podlewaniem
- szybkim wysychaniem podłoża (mała chłonność)
- zbyt dużym nasłonecznieniem
- zbyt wysoką temperaturą (np. przy szybie za zamkniętym oknem)
- bardzo niską wilgotnością powietrza

Proponuję:
- pilnować wilgotności podłoża (ale nie zalewać go za bardzo)
- osłonić go siatką, czy inną firanką przed bezpośrednim słońcem (na początek może całkiem zacienić)
- ew. jak można to zraszać (lepiej nie w pełnym słońcu)