Strona 1 z 1

Choroba liści [ żółkną ]

: 25 mar 2007 00:26
autor: Scorpimen
Witam.
Od paru tygodni męczę się choroba mojego bambuska. Problem w tym że nie mogę zdiagnozować co to włąściwie jest za choroba. Mianowicie zaczyna się od żółkniecia/ brązowienia najpierw samych końcówek liści a następnie całego liścia. Przy większych pędach liść wysycha i potem odpada. przy mniejszych nowych pędach liść wysycha i pęd razem z nim.
Spryskiwałem juz roslinkę jakimiś specyfikami co mi w ogrodniczym polecali ale to nic nie daje. Generalnie nie widzę na roślince zadnych robaczków, a oglądałem nawet pod lupą. Z podlewaniem też jest ok bo myslę ze w sam raz. 1-2 razy w tygodniu jak ziemia podeschnie. Zreszta podlewanie tez juz zmieniałem.

W linku są fotki bambuska http://rc5.kgb.pl/bambo/ , nie są one może najlepsze ale robione telefonem bo inaczej nie mogę.

Dodam że młode listki sa bardziej podatne na to usychanie.
Martwi mnie to bo roślinka stoi w miejscu, a widze ze ma ochote rosnąć. A jak coś wypuszcza to jej odrazu usycha.

: 25 mar 2007 10:34
autor: Sobal
To może być po prostu za suche powietrze. Wystaw ją na zewnątrz i zobacz czy nie będzie lepiej...

Wąchanie roślinki

: 25 mar 2007 11:56
autor: Tarma
Witam
Brak robaczków? To może jednak coś z podlewaniem.Trzeba dobrze wąchać czy nie gnije.
Usychanie końcówek liści to chyba brak dostarczania im wody.Po wąchaniu ziemi chyba trzeba roślinkę przesadzić do przepuszczalnej ziemi i parę dni nie podlewać.I postąpić jak proponował Sobal.
Pozdrawiam Tarma

: 25 mar 2007 20:05
autor: Scorpimen
No w sumie zamierzam posadzić bambuska do gruntu, ale teraz sie wstrzymam jeszcze z 2 tygodnie. No i spryskam jeszcze czymś zapobiegawczo.

A jak nie pomoze to bede pisał :P

Dzienks

: 25 mar 2007 20:24
autor: Sobal
Miałem podobne objawy u P. bissetii jak był mały i stał w biurze przy południowym oknie - było za ciepło i za sucho...

: 24 maja 2007 08:18
autor: Scorpimen
Witam ponownie!

Wiem juz od czego bambo dostał takich objawów. Najprawdopodobniej po nawozie do trawników z wysoką zawartością azotu. Nie dalej jak tydzień temu sypnołem mu troszkę i teraz mam prawie martwego bambusa :(. Jednak 2 lodyżki i kozenie sa jeszcze zielone wiec nie tracę nadzieji.
I mam pytanko co sadziecie o sypaniu nawozów podczas przesadzania ?

: 24 maja 2007 08:46
autor: calvi
Scorpimen pisze:Witam ponownie!

Wiem juz od czego bambo dostał takich objawów. Najprawdopodobniej po nawozie do trawników z wysoką zawartością azotu. Nie dalej jak tydzień temu sypnołem mu troszkę i teraz mam prawie martwego bambusa :(. Jednak 2 lodyżki i kozenie sa jeszcze zielone wiec nie tracę nadzieji.
I mam pytanko co sadziecie o sypaniu nawozów podczas przesadzania ?
Troszkę?? :wink: tzn. ile?
Przy przesadzaniu zazwyczaj korzenie trochę cierpią, lepiej ich nie obciążać dodatkowym stężeniem soli.

Dużo wody

: 25 maja 2007 00:27
autor: Tarma
Witam
Chyba dla zmniejszenia stężenia nawozu należy lać przez parę dni duże ilości wody.
W dużym rozwodnieniu nawozu lepiej roślinki przetrwają.
Pozdrawiam Tarma

: 25 maja 2007 08:00
autor: Scorpimen
W sumie to sypnąłem niecałą garść tego nawozu.
A sztuczka z dużą ilością wody to raczej na inna okazje, bo teraz juz mija trochę czasu od nawożenia i sie chyba nawóz sam rozszedł po ziemi.

Re: Choroba liści [ żółkną ]

: 29 lip 2012 20:47
autor: bebe21
Witam. Z moim bambusem zaczęło dziać się podobnie. Żółkną liście. Obcięłam chyba połowę. :/ A jakiś czas temu zauważyłam, że korzenie wyszły przez dziurkę w doniczce i się rozgałęziły pod nią. Wystraszyłam się, ale nic się z nim nie działo. Aż do tej pory. Czy to wina tych korzeni??? Co z nimi zrobić jeśli tak? Proszę, podpowiedzcie jeśli możecie...

Re: Choroba liści [ żółkną ]

: 30 lip 2012 16:01
autor: myszel.b
bebe21 pisze:Witam. Z moim bambusem zaczęło dziać się podobnie. Żółkną liście. Obcięłam chyba połowę. :/ A jakiś czas temu zauważyłam, że korzenie wyszły przez dziurkę w doniczce i się rozgałęziły pod nią. Wystraszyłam się, ale nic się z nim nie działo. Aż do tej pory. Czy to wina tych korzeni??? Co z nimi zrobić jeśli tak? Proszę, podpowiedzcie jeśli możecie...
Moze przesadzic w wieksza doniczke?

Re: Choroba liści [ żółkną ]

: 04 sie 2012 20:59
autor: rjz
A jaki to bambus?