Phyllostachys aureosulcata 'Spectabilis'

Bambus - Opisy gatunków i odmian rosnących w Polsce.

Moderatorzy: Sobal, Gantz, calvi

Awatar użytkownika
Sobal
Site Admin
Posty: 2193
Rejestracja: 20 lut 2006 13:43
Wpisz jaki mamy teraz rok.: 0
Lokalizacja: Warszawa - Climate zone 6B
Kontaktowanie:

Phyllostachys aureosulcata 'Spectabilis'

Post autor: Sobal » 20 sie 2004 17:47

Phyllostachys aureosulcata 'Spectabilis'

Obrazek Obrazek Obrazek

Maksymalna wysokość: 8 m
Średnica: 4 cm
Mrozoodporność: -26C :!:

Posiada odwrotne niż wiele gatunków ubarwienie: łodyga jest żółta z zielonym paskiem! Jest najbardziej mrozoodpornym gatunkiem z żółto-zielonymi paskami. Ten bambus nadaje się na żywopłot lub zasłonę przed wiatrem. Mimo tego, że wiele łodyg ma zygzakowaty kształt w niższych segmentach, zachowuje strzelisty kształt.

Phyllostachys aureosulcata Spectabilis"
Obrazek
© Noah Bell, Shweeash Bamboo, 2007
][
][
][Sobal
Ostatnio zmieniony 13 lut 2007 10:51 przez Sobal, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Artur
Tarzan
Posty: 993
Rejestracja: 01 wrz 2004 21:37
Wpisz jaki mamy teraz rok.: 0
Lokalizacja: Wrocław - Climate Zone 7A
Kontaktowanie:

Post autor: Artur » 02 wrz 2004 20:57

Mam kilkuletnią sadzonkę która w chwili obecnej przekroczyła 4 metry wysokości. Spodziewam się ,że jeszcze nie powiedziała ostatniego słowa i w najbliższych latach dołoży ze 2 metry może więcej ???
Pozdrowienia z Wrocławia http://www.ArtBambo.prv.pl

Awatar użytkownika
Sobal
Site Admin
Posty: 2193
Rejestracja: 20 lut 2006 13:43
Wpisz jaki mamy teraz rok.: 0
Lokalizacja: Warszawa - Climate zone 6B
Kontaktowanie:

Post autor: Sobal » 01 wrz 2005 22:57


Awatar użytkownika
Artur
Tarzan
Posty: 993
Rejestracja: 01 wrz 2004 21:37
Wpisz jaki mamy teraz rok.: 0
Lokalizacja: Wrocław - Climate Zone 7A
Kontaktowanie:

Post autor: Artur » 04 wrz 2005 20:27

Artur pisze:Mam kilkuletnią sadzonkę która w chwili obecnej przekroczyła 4 metry wysokości. Spodziewam się ,że jeszcze nie powiedziała ostatniego słowa i w najbliższych latach dołoży ze 2 metry może więcej ???
Minął rok i weryfikuje dane. Bambus osiągnął 5 m . Oby tak dalej.
Pozdrowienia z Wrocławia http://www.ArtBambo.prv.pl

Awatar użytkownika
_hehehe
Leśniczy
Posty: 125
Rejestracja: 21 sie 2004 22:53
Wpisz jaki mamy teraz rok.: 0
Lokalizacja: k. Poznania - Climate Zone 7A

Post autor: _hehehe » 10 wrz 2006 23:28

username pisze:
Artur pisze:Mam kilkuletnią sadzonkę która w chwili obecnej przekroczyła 4 metry wysokości. Spodziewam się ,że jeszcze nie powiedziała ostatniego słowa i w najbliższych latach dołoży ze 2 metry może więcej ???
Minął rok i weryfikuje dane. Bambus osiągnął 5 m . Oby tak dalej.
:)))))
minąl kolejny rok...
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

Awatar użytkownika
Artur
Tarzan
Posty: 993
Rejestracja: 01 wrz 2004 21:37
Wpisz jaki mamy teraz rok.: 0
Lokalizacja: Wrocław - Climate Zone 7A
Kontaktowanie:

Post autor: Artur » 10 wrz 2006 23:42

_hehehe pisze:
username pisze:
Artur pisze:Mam kilkuletnią sadzonkę która w chwili obecnej przekroczyła 4 metry wysokości. Spodziewam się ,że jeszcze nie powiedziała ostatniego słowa i w najbliższych latach dołoży ze 2 metry może więcej ???
Minął rok i weryfikuje dane. Bambus osiągnął 5 m . Oby tak dalej.
:)))))
minąl kolejny rok...
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal
Po kolejnym roku mój spectabilis ma nadal 5 m .Nic węcej nie urósł. Tegoroczne pędy były mizerniejsze jak ubiegłoroczne.
Pozdrowienia z Wrocławia http://www.ArtBambo.prv.pl

Awatar użytkownika
_hehehe
Leśniczy
Posty: 125
Rejestracja: 21 sie 2004 22:53
Wpisz jaki mamy teraz rok.: 0
Lokalizacja: k. Poznania - Climate Zone 7A

Post autor: _hehehe » 10 wrz 2006 23:56

Artur pisze:
Po kolejnym roku mój spectabilis ma nadal 5 m .Nic węcej nie urósł. Tegoroczne pędy były mizerniejsze jak ubiegłoroczne.
:)
To i tak bardzo ładny wynik
:)
Jaką powierzchnie zajmuje on teraz u Ciebie ?
:)
U mnie po dwoch latach w gruncie ma okolo 170 cm i ze 3 m.kw.
:)
Jak sadzę w przyszłym roku dojdzie do 3 m wysokosci
:)))))))))))))))))))))))
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

Awatar użytkownika
Sobal
Site Admin
Posty: 2193
Rejestracja: 20 lut 2006 13:43
Wpisz jaki mamy teraz rok.: 0
Lokalizacja: Warszawa - Climate zone 6B
Kontaktowanie:

Post autor: Sobal » 12 maja 2007 22:16

Krzak w Kobyłce ma ok 50% start liści po tej zimie. Wypuścił ze 3 lichę pędy grubości 0,5cm. Ma gorsze stanowisko - półcień i sąsiedztwo dużej brzozy i ligustra.

Awatar użytkownika
_hehehe
Leśniczy
Posty: 125
Rejestracja: 21 sie 2004 22:53
Wpisz jaki mamy teraz rok.: 0
Lokalizacja: k. Poznania - Climate Zone 7A

Post autor: _hehehe » 12 maja 2007 22:27

U mnie ma tylko lekko podsuszone koncowki niektorych lisci
Dzis zauwazylem kilka pedow dlugosci 20-25 cm grubosci u podstawy rzedu 15mm
:))))))
Po ubieglorocznej zimie jesienia najwyzsze pedy mialy okolo 150 cm
i byly o polowe ciensze u podstawy niz tegoroczne
:)
Sadze wiec, ze 3m lozy sa w tym roku mozliwe
:)
Wczoraj u mnie ostro wialo i wiatr polamal mi kilka mlodych pedow Bashania qingchengshanensis, ktore na teraz maja juz okolo 170-180 cm
To bedzie dobry rok dla moich bambusow
:)
No moze poza Fargesia nitida Nymphenburg, ktora zakwitla
:(((((((
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

Awatar użytkownika
Sobal
Site Admin
Posty: 2193
Rejestracja: 20 lut 2006 13:43
Wpisz jaki mamy teraz rok.: 0
Lokalizacja: Warszawa - Climate zone 6B
Kontaktowanie:

Post autor: Sobal » 12 maja 2007 23:03

Też mi się wydaje, że to lato będzie niezłe, głównie z uwagi na słabą zimę.

Kupione w tym roku od Szymona Spectabilisy wypuszczają potężne pędy o grubości ok. 3-3,5 cm, na razie maja ok 10-15cm wysokości, ale wysokość docelowa może być niezła :)

Awatar użytkownika
_hehehe
Leśniczy
Posty: 125
Rejestracja: 21 sie 2004 22:53
Wpisz jaki mamy teraz rok.: 0
Lokalizacja: k. Poznania - Climate Zone 7A

Post autor: _hehehe » 12 maja 2007 23:29

jutro chce wbic przy swoich paliki i zaznaczac dzienne przyrosty
:)
to jak wielka sadzonka byla, ze ma az tak grube pedy?
:)
u mnie te 15 mm sa na kepie, ktora rozrosla sie do 3-4 m.kw
czyli zgodnie z zasada, ze na metr wysokosci conajmniej metr kwadratowy korzeni w gruncie zakladam te 3 metrowe lozy
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

Awatar użytkownika
Sobal
Site Admin
Posty: 2193
Rejestracja: 20 lut 2006 13:43
Wpisz jaki mamy teraz rok.: 0
Lokalizacja: Warszawa - Climate zone 6B
Kontaktowanie:

Post autor: Sobal » 13 maja 2007 11:07

Sadzonki były w pojemniku 10-15L, były przycięte przynajmniej rok temu na wysokość 200-250 cm. W miejscu przycięcia niektóre pędy miały ok. 2cm grubości. Pojemniki były całe wypełnione korzeniami i aż rozciągnięte :shock:
Zrobię zdjęcia w tygodniu...

Awatar użytkownika
Sobal
Site Admin
Posty: 2193
Rejestracja: 20 lut 2006 13:43
Wpisz jaki mamy teraz rok.: 0
Lokalizacja: Warszawa - Climate zone 6B
Kontaktowanie:

Dzisiejszcze zdjęcia

Post autor: Sobal » 24 maja 2007 11:03

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
_hehehe
Leśniczy
Posty: 125
Rejestracja: 21 sie 2004 22:53
Wpisz jaki mamy teraz rok.: 0
Lokalizacja: k. Poznania - Climate Zone 7A

Post autor: _hehehe » 24 maja 2007 13:35

Piekna sadzonka
:)
mierzysz przyrosty mlodych pedow?
u mnie rosna Ph.aureosulcata 'Spectabilis'w tempie 12-15 cm na dobe.
Ph. bissetii rosnie jakby ciut szybciej bo w tym samym czasie
starujac z porownywalnej wielkosci kepy jest o okolo 20 cm wyzszy tzn dochodzi juz do 2m .
TO BEDZIE PIEKNY ROK DLA BAMBUSOW
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Awatar użytkownika
Artur
Tarzan
Posty: 993
Rejestracja: 01 wrz 2004 21:37
Wpisz jaki mamy teraz rok.: 0
Lokalizacja: Wrocław - Climate Zone 7A
Kontaktowanie:

Post autor: Artur » 24 maja 2007 15:53

_hehehe pisze:Piekna sadzonka
:)
mierzysz przyrosty mlodych pedow?
u mnie rosna Ph.aureosulcata 'Spectabilis'w tempie 12-15 cm na dobe.
Ph. bissetii rosnie jakby ciut szybciej bo w tym samym czasie
starujac z porownywalnej wielkosci kepy jest o okolo 20 cm wyzszy tzn dochodzi juz do 2m .
Zobacz tutaj
viewtopic.php?t=693
Pozdrowienia z Wrocławia http://www.ArtBambo.prv.pl

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość